Gadis jual 'pelukan' untuk beli IPhone 5..

Meskipun terbilang berharga mahal, kini Apple telah menjadi idola di China. Bahkan demi dapat membeli peranti Apple idamannya, seorang gadis manis di negara komunis ini rela menjual pelukannya. 

China termasuk negara-negara membangun yang kaum mudanya menggilai peranti-peranti besutan Apple.

Jika sebelumnya ada seorang mahasiswi 'menjual diri' demi sebuah iPhone 4S dan seorang pemuda rela menjual buah pinggang untuk boleh membeli iPad 2, kali iini ada seorang gadis yang mengumpulkan wang untuk membeli iPhone 5 dengan menjual pelukannya.

Di Xiamen, sebuah bandar besar di tenggara China, seorang gadis berpakaian hitam tampak berdiri di kaki lima jalan yang ramai. Ia memegang selembar potongan kartus bertuliskan "10 Yuan untuk pelukan, sedang mengumpul wang demi iPhone 5".

Dipetik MicGadget, gadis yang cantik itu berjaya menarik perhatian dan dengan cepat dikelilingi pejalan yang lewat di sisinya. Dalam waktu sekitar 10 minit, ia tampak memeluk tiga orang lelaki yang memang sengaja menghampiri dirinya.

Persoalannya, berapa banyak pelukan yang ia mesti berikan untuk mendapatkan sebuah iPhone 5 idamannya?

Di China, peranti telefon pintar terbaru besutan Apple ini dijual mulai dari harga 5.288 Yuan atau bersamaan dengan RM 2900.

Jadi untuk dapat membeli iPhone 5, si gadis harus memberikan pelukan sebanyak 529 pelukan! Kejadian ini langsung menjadi perbincangan di dunia maya di China.

Banyak pihak mengkritik kelakuan sang gadis kerana dianggap terlalu materialistik, bahkan perilakunya mungkin boleh menjadi contoh buruk bagi anak-anak muda di China.

Admin Utaranews

0 comments:

UTARANEWS TV

Media Sosial

Facebook Fanpage

Twitter @UtaraNews

KedahNews

Suara TV

Suara Anak Muda

Suara Blogger

Alexa