Pergaduhan Dr Asri dan Ustaz Fathul Bari dalam Twitter..


Kecoh didalam laman sosial Twitter akibat pertengkaran diantara dua tokoh agama yang terkenal dalam dunia politik negara.

Ianya berpunca apabila bekas Mufti Perlis, Dr Asri didakwa memperlekehkan perkahwinan Ulamak muda Umno tersebut.

Keadaan menjadi semakin panas apabila Ustaz Fathul Bari membalas kenyataan Dr Asri yang beliau sifatkan sebagai sangat mengaibkan dan memalukan.


Share on Google Plus

Maikel De Turtle

    Blogger Comment
    Facebook Comment

21 comments :

  1. Dr MAZA ... ko berpelajaran tinggi dalam bidang agama ... bagi saya penerangan Fahtul Bari amat jelas dan menyakinkan, pada kami yang tidak berpendidikan Islam mudah faham dan menerima keterangan Fahtul .... Mengapa pula Dr. MAZA seorg intelektual dlm bidang agama dan pernah dilantik Mufti Perlis tidak boleh menerima penjelasan Fahtul? Cemburu kar? Atau berhati buruk kepada orang lain, seakan akan orang lain tidak secerdek Dr MAZA? Inilah sifat Hadi Awang yang diwaris oleh Dr MAZA yang menyangka org lain hanya pandai ABC sahaja .... Islam apa namanya ini? Kalau org kurang didikan agama, tak apa, sebab mereka masih jahil, tapi ini org yang cerdekpandai bidang agama, yang jadi ikutan saya selama ini!!! Dr MAZA, walau pun kau benci sangat dengan Fahtul, janganlah kau menidak penjelasannya. Adakah perangai Dr MAZA ini, mengikut ajaran ISLAM sebenar? Kalau "ya" jawapannya, aku rela memurtad kan agama ku ini... Sial punya Ustaz...

    ReplyDelete
  2. Kena ingat, ustaz2, ulama2 juga ada yg mencampakkan diri mereka ke dalam neraka. tau sebabnya kan... tidaklah kamu menjadi Islam hanya dengan memalingkan mukamu ke barat atau ke timur.

    anak kecil

    ReplyDelete
  3. Maksud Dr MAZA tu, "what you give, you get it back"... itu lah norma kehidupan...

    ReplyDelete
  4. selama aku mengikuti tulisan2, kenyataan dan ucapan si Maza ni, dia bnyk membuat kluk klik dlm berkata2, sepesen dgn nik ajis, hadi dan paling top nuar berihi, kunun islamik sgt dgn ayat2 al Quran dan hadis yg dipetiknya, masalahnya dia ni baca dan belajar bnyk, tetapi kita kena ingat ilmu yg sebenar ialah yg dinurkan di sudut hati dan dirohkan ke dalam pemikiran dan perbuatan...

    ReplyDelete
  5. Dr MAZA, takkan dah tak ada benda lain yg boleh dijadikan isu? Bagaimana dengan isu orang2 yg mengajar agama dengan buat lawak dengan menghina orang lain hingga jemaah ketawa terbahak-bahak? Yg tu tak perlu di nasihati ke? Atau ustaz hya nak cari pasal dengan pendakwah2 yg setaraf academically aje?

    ReplyDelete
  6. Apa masalahnya Ustaz Fathul Bari kawin 2? Dia tak kawin lari atau kawin sebab kena tangkap khalwat.

    ReplyDelete
  7. dulu aku dan keluarga merupakan peminat Dr Maza tapi bukan sekarang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lain kali minat dengan ilmu bukan dengan tokoh...

      Delete
  8. maza nak jadi yb tuh kot hahaha..dlm bn dah tak diterima.. maka cari ruang dalam pembangkang yg didokongi peliwat..cakap agama main kluk klak ..

    fathul bari buat benda halal dan mengislamkan bukan islam pun dia dengki ker hahahaha...

    maza ni dari dulu aku tgk dia punya ulasan macam ikan bilis lari kat ikan lumba lumba..ke sana ke sini tak tentu hujung pangkal..

    ReplyDelete
  9. YANG JAHIL Agama pun TAU ...Dr.MAZA oiiiiiiiiii..campur aduk urusan POLItik lagi!!!

    ReplyDelete
  10. ulama' hanyalah pangkat dan gelaran yang dikurniakan manusia..setiap sunnah dan a'thar merkea tidak lari dr kekliruan dan petikaian jadi kita rujuk balik pd panduan al-qur'an n hadis habis cerita,, apa nak susah2 bergaduh

    ReplyDelete
  11. dr maza cakap sekali jer...fathul bari yang lebih2...poooraaahhhh ulamamak umno!!!

    ReplyDelete
  12. Dr Maza seorang ahli akademik islam yg tak menampakkan ketokohan sebagai seorang ulama. Menuduh tanpa bukti, tetapi menegur orang lain menuduh walaupun dgn berbukti. Dr Maza sekarag ni lebih hendakkan populariti berbanding mengembangkan agama itu sendiri. Sesutu yg agak jelik keluar dari mulut seorang ahli akademik agama seterusnya seperti mempertikaikan sunnah Rasullullah.

    ReplyDelete
  13. DrMazi dah nak serupa perangai pork nik najis. hati busuk, kerja 24 jam maki hamun pemimpin Islam. bodoh!

    ReplyDelete
  14. Dua-dua tak payahlah cuci kain di tempat terbuka....Payah sangat ke nak berjumpa seorang sama sorang. Tak payahlah supaya public dengar. Kalah jadi arang menang jadi abu. Kitakan sesama Islam....

    ReplyDelete
  15. “Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah sesuatu puak (dari kaum lelaki) mencemuh dan merendah-rendahkan puak lelaki yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka"

    ReplyDelete
  16. aku tak pernah hormat Si Maza ni.Dia dan pengikutnya sering memperlekehkan ulama lain yg tidak sealiran dgn mazhab wahabinya.

    ReplyDelete
  17. Omaknya Ijah24 May 2013 15:21

    Dulu memang suka hadir ke kelas/tazkirah Dr MAZA, tapi satu kali tu, dia datang ke KL untuk kelas Riyadhus Salihin.... tapi kitab tak terusik pun sebab dia asyik cakap pasal BERSIH. Saya dan adik hampa, sebab kami datang nak menimba ilmu agama bukan nak dengar pasal BERSIH! Selepas dari hari itu dah tawar hati nak ke kelas dia. Takut "terkena" lagi..

    ReplyDelete
  18. i salute dr maza, berani dan tak pernah bodek macam ufb semata2 utk dunia

    ReplyDelete
  19. semuga ramai lagi macam dr maza dalam malaysia ni, saya dah bosan dengan ularmak yang pembodek

    ReplyDelete