Kerana Terlalu Kacak.3 Lelaki Ini Di Usir Dari Riyadh Arab Saudi




Riyadh: Gara-gara mempunyai wajah yang terlalu kacak, 3 orang pemuda Timur Tengah yang sedang melawat sebuah gerai di Festival Kebudayaan Timur Tengah Genaderia di ibu negara Arab Saudi dihantar pulang petugas. Ketiganya pun langsung di bawah keluar oleh polis Syariah Arab Saudi setibanya di arena festival yang digelar pada Minggu 14 April 2013.

"3 Pemuda Arab itu ditangkap kerana dianggap terlalu tampan. Polisi Syariah bimbang penampilan mereka boleh membuat wanita yang datang ke festival menyukai dan menggunjingkan mereka," tulis laman berita Arab Elaph yang juga diberitakan dari Bubble News.com Kamis (18/4/2013) 


Menurut media tersebut, ketiga pemuda tampan itu dihantar pulang dari Arab Saudi ke Abu Dhabi.

Insiden di sebuah gerai milik warga Arab Saudi itu juga tidak hanya melibatkan 3 pemuda kacak, tetapi juga melibatkan penyanyi wanita cantik dan terkenal di negara itu, aryam.

Aryam mengaku tidak berniat untuk menyanyi saat festival itu berlangsung, namun ia datang sebagai wakil penyanyi dari Abu Dhabi. "Aku mengunjungi pavilion Arab sebagai anggota delegasi. Aku berada di sana kira-kira 20 saat dan tidak berniat untuk menyanyi," kata aryam.


Walau bagaimanapun, wakil dari UAE dalam festival mengatakan kunjungan aryam tidak dirancang sama sekali.

"Murni kunjungan aryam di luar jadual, kerana jadual tidak termasuk dalam program yang kita serahkan kepada penganjur festival," kata Ketua delegasi UAE, Saeed Al Kaabi.

Saat ini Gabenor Riyadh telah memerintahkan penyiasatan kes tersebut. (Tn
share

1 comments

  1. Anonymous says:

    takde ke gambar yg jelas ketiga-tiga orang tu? yg duk famous nya si omar sorang ja..

Leave a Reply

Copyright 2014 UtaraNews.com - All rights reserved - .