0

Siapa yang tak kenal dengan penyanyi bersuara merdu Adele, yang memiliki suara yang sangat merdu bila menyanyikan lagu..

Tapi tak sangka masih ada pihak yang cuba untuk menjatuhkan penyanyi itu.. Adele mengamuk dan keluarkan kata-kata kesat pada seorang produser terkenal iaitu Tony Visconti bila mendakwa dalam setiap album yang dihasilkan Adele, penyanyi itu menggunakan 'suara komputer'..

Produser itu mendakwa Adele tak pernah gunakan suara sebenarnya.. Suara Adele yang ‘tak sedap’ itu sebenarnya dah diubah menggunakan komputer.. Miss A memang ada dengar juga penyanyi-penyanyi tempatan yang suara tak sedap selalu guna ‘suara komputer’ dalam album.. Bila menyanyi secara live, suara langsung tak sesedap dalam album..

Tapi, Adele yang memang suara yang sedap dan merdu macam ni, tak perlu pun nak gunakan suara komputer.. Menerusi akaun Twitter milik seorang peminat Adele, peminat tu dah muatnaik satu video menunjukkan Adele mengamuk dan keluarkan kata-kata kesat pada invividu yang tuduh dirinya guna ‘suara komputer’..

Seorang produser terkenal tampil mempertahankan Adele dari dikritik dan sifatkan suara asal penyanyi tu sebenarnya dah dimanipulasi waktu di rakaman studio.. Kebanyakkan lagu yang disiarkan di radio kebanyakkan 90 peratus dah diubah..

Tapi, kalau betul Adele guna ‘suara komputer’ untuk dapatkan suara yang lebih sedap.. Miss A tak rasa Adele berani untuk tampil buat persembahan secara live di banyak negara..

Terbaru, Adele dah buat persembahan di Portugal, merdu je suara Adele walaupun tanpa ‘suara komputer’.. Kalau suara Ayda Jebat ada orang kata pakai suara komputer Miss A percaya la jugak..hahaha.. MissA/UtaraNews.com

Post a Comment

 
Top