0

Kalau di Thailand membina patung dari tanah sedang lakukan seks kononnya tu untuk memalukan dewa dorang kerana tak menurunkan hujan, tapi di India lain pulak ceritanya!

Menarik perhatian bila seorang budak lelaki diarak dalam keadaan bertelanjang bulat mengelilingi kampung sembelum disiram air..

Upacara tu dipercayai kononnya dapat ‘menyeru hujan’ di kawasan yang dilanda kemarau di Chitradurga, India..

Nasib baik lah budak yang berbogel untuk melaksanakan upara tu, kalau orang dewasa yang buat semua tu.. Menyakitkan mata jugak lah nak memandang yer!

Korang lihat jer lah gambar di atas tu, budak yang dianggarkan berusia awal remaja tu dipakaikan kalungan bunga sambil membawa patung dewa..

Selain itu, dia jugak menari di depan orang kampung sambil diiringi dengan pukulan gendang dan kemudiannya diseram beberapa baldi air sebelum diberi salinan pakaian baru..

Upacara yang dilakukan di kampung Pandarahalli tu dikatakan mampu menggembirakan dewa hujan dan menamatkan kemarau panjang di kampung berkenaan..

Kalau korang nak tahu, upacara macam tu memang kerap berlaku di kampung tu dengan seorang remaja lelaki dipilih untuk melakukannya.. Apa-apa jer lah, itu kepercayaan dorang.. Betul tak?? - MissHana/Utaranews.com

Post a Comment

 
Top