0

Gelagat remaja sekarang sering menjadi perhatian netizen, kadang-kadang tu bikin ketawa dan ada jugak yang boleh menyirap darah bila melihat dorang melakukan kegiatan tak bermoral tanpa segan silu.. Apa yang Miss nak ceritakan ni, pasal ‘cinta kontrak’ yang mula menarik perhatian di laman sosial..

Tersebar sekeping surat ‘cinta kontrak’ di laman sosial facebook yang telah menarik perhatian ramai.. Cer korang baca ‘cinta kontrak’ yang dibuat seorang gadis di atas tu, baca sampai habis! Miss tak dapat pasti lah, ‘cinta kontrak’ tu dibuat budak sekolah rendah atau menengah..

Yang pastinya, budak sekolah bikinnya! Miss baca pun tergelak-gelak jer, sakan betul budak sekarang ni yer.. Siap ada ‘kontrak’ bagai kalau nak bercinta! Hahahaa.. Ini mesti banyak menonton drama di televisyen dan terpengaruh dengan lakonan pelakon dalam cerita tu.. Betul tak??

Tak boleh blah tu, ‘kontrak’ selama tiga tahun.. Agaknya lepas habis ‘kontrak’ tu, boleh disambung lagi tak?? Hahahhaa.. Macam-macam ragam budak sekarang ni, tapi Miss nak ingatkan lah yer.. Kalau masih belajar tu, belajar lah dulu.. Utamakan pelajaran daripada bercinta-cinton tu semua..

Setakat berkawan biasa sudah lah, tak perlu lah nak buat ‘kontrak’ bagai yer.. Yela, bila asyik dok menggedik bercinta sampai lupa pulak nak belajar.. Kesian mak dan ayah, bersusah payah dorang nak sekolahkan anak-anak tapi anak balas dengan kegagalan.. Betul tak?? MissHana/Utaranews.com

Post a Comment

 
Top