0

Dahsyat betul perumpamaan cinta minah tu yer, sampai terpancut-pancut bagai! Ini ke perumpamaan cinta budak-budak sekarang yer?? Ada lagi tak perumpamaan yang lebih ‘gempak’ nak dibuat?? Mana lah tahu, ada yang bangang nak mengeluarkan perumpamaan berkait dengan alat sulit pulak ke lepas ni.. Betul tak??

Miss tak menafikan budak-budak sekarang ni kebanyakkannya kreatif, tapi itulah kreativiti tu disalah guna ke arah yang tidak memberi faedah kepada dorang.. Mudah jer membiar diri dorang ke arah kegiatan tak bermoral, kononnya nak melakukan apa yang orang lain buat.. Takut ‘ketinggalan’!

Korang baca jer lah status yang dimuat naik oleh minah tak matang kat atas tu di laman sosial WeChatnya, bangga betul dia mengeluarkan perumpamaan bangang dan tak sedar ia menjatuh maruah dia sendiri! Yela, orang lain yang baca mesti akan menghentam dan ‘label’ dia macam-macam..

Lagi satu, orang lain akan membuat andaian yang minah tu masih ada d*ra atau tak.. Betul tak?? Perumpamaan yang dia bagi tu, menggambarkan diri dia macam mana.. Ada ke patut buat perumpamaan ‘tak pancut’ bagai macam tu.. Agak-agak lah nak buat perumpamaan pun, masih banyak boleh dikaitkan daripada benda tak senonoh macam tu!

Rasa hebat ke mengeluarkan status macam tu?? Ini kalau mak dan bapak dia baca, confirm dorang rasa malu dan terkejut kerana anak dara dorang jenis tak tahu malu mengeluarkan ayat-ayat tak senonoh macam tu dengan selamba di media sosial.. Haishhh! MissHana/Utaranews.com

Post a Comment

 
Top