0

Baru-baru ni Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan ada mengeluarkan amaran pasal wanita tidak tutup aurat akan dikenakan amaran dan jugak kaunseling.. So, ada lah seorang minah ni dok meroyan dan mengeluarkan pendapatnya pasal tu di laman sosial Facebooknya..

Miss baca dia punya status pun rasa berbulu jer, cer korang baca sendiri status tu di atas! Denda tak tutup aurat di Kelantan tu adalah kerana dorang nak mengelakkan perempuan kat sana menambah saham neraka jer!

Miss rasa bagus jugak lah dorang buat macam tu, korang tak rasa macam tu ke?? Selain mendidik, sekali gus dapat jugak jaga maruah umat Islam.. Betul tak??

Minah kat atas tu, cara pemikirannya bertentangan pulak.. Inilah yang dikatakan berkata-kata seperti tak ada iman.. Bodoh sombong! Dia merasakan benda tu dibuat just acah-acah untuk menunjuk alim dan mengaibkan si pelaku jer.. A’ah! Mengaibkan sangat yer??

Bagus sangat lah dia nak keluar dari negara ni, Miss sarankan dia pergi jer berhijrah kat Afrika sebab kat sana dia boleh berbogel sepuas-puasnya.. Tak adanya siapa nak melarang lagi! Haishhh! Orang suruh menjaga aurat sendiri pun marah sampai nak lari bagai, ada akal tapi letak kat lutut.. Bengong betoii!

Dia tak sedar pulak bila dia buka aurat, lepas tu tayang bagi orang lain nampak secara umum.. Bukan ke dia sendiri yang mengaibkan diri sendiri?? Memang bagus lah benda macam tu dibuat, tak akan nak tunggu Allah bagi 'teguran' kot??

Lagi satu, kira okey lah tak tutup aurat kena kaunseling.. Kalau negara islam lain yang ada group taliban, dorang tembak jer bila ada yang tak menutup aurat.. Sah-sah lah mati kat dalam tak tutup aurat! So, tak payah lah melatah melebih-lebih sangat yer.. Muhasabahkan diri tu lagi bagus! - MissHana/Utaranews.com

Post a Comment

 
Top