1

Memang agak mengejutkan kempen Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Besar dan Kuala Kangsar yang sedang berlangsung dan hari ini.... DAP yang selalu tampil dengan seragam putih merah sebagai lambang parti, kali ini tampil dengan seragam 'adik bongsu kesayangan'.

Serius Andy cakap... susah sebenarnya nak tengok pemimpin-pemimpin DAP nak kenakan baju parti lain.... Tapi dalam dua PRK yang berlangsung serentak ini, pemimpin DAP begitu mudah mengenakan pakaian tidak mengikut pakaian tradisi berwarna merah putih.

Bila DAP sanggup mengenakan pakaian berwarna jingga.... Andy tengok warna jingga ni dah jadi macam satu warna buat gabungan parti pembangkang... Macam gabungan parti pemerintah, Barisan Nasional yang mengenakan warna biru.

Mesti korang tertanya-tanyakan kenapa DAP sanggup mengenakan pakaian tradisi parti adik bongsu dalam Pakatan Harapan?? Korang tak payah pening-pening fikir semua ni.... Semua benda  yang dibuat DAP ni ada agendanya.

Kalau korang nak tahu, DAP dalam kempen PRK Kuala Kangsar dan Sungai Besar ini sanggup mengenakan pakaian 'khas' berwarna jingga untuk menunjukkan mereka menyokong penuh parti adik mereka untuk bertanding.

Bila DAP sanggup mengenakan pakaian berwarna jingga ini.... Andy dapat lihat DAP sedang berlakon untuk menyenangkan tugas pemimpin parti cina kiasu itu untuk mengawal ahli-ahli PAN yang sememangnya bodoh!!! -AndyBolat/Utaranews.com-

Post a Comment

  1. NAMA SINGKATAN 'PAN' NAMA PENUH PANTAT!

    DI SINGAPURA, PANTAT BERERTI PUNGGUNG ATAU ASS.

    DALAM ENGLISH ASS ADALAH NAMA UNTUK KELDAI.

    KELDAI ADALAH UMPAMA HAIWAN YANG DIBARUAHKAN SEBAGAI TUNGGANGAN TUANNYA.

    PAN ADALAH BARUAH DAPIGS!

    ReplyDelete

 
Top