0


Dalam hidup ni, kita perlu ingatkan diri sendiri sentiasa bersyukur dengan apa yang kita ada dan berhati-hati bila melakukan sesuatu atau berkata-kata.. Miss tahu semua orang ada hak masing untuk bersuara atau melakukan apa saja dorang suka, tapi kalau melebihi batas tak ada gunanya jugak..

Begitu jugak bila berkata-kata atau muat naik sesuatu gambar di media sosial, perlu lah ada batasannya.. Jangan sampai korang kena kecam sudah lah yer.. Jangan lah korang mengikut perangai macam minah kat atas, nak menunjuk tak kena tempat..

Korang lihat jer lah gambar yang dimuat naik di laman sosial Twitternya tu, kononnya tu nak menunjuk betapa banyaknya dia berbelanja untuk berbuka pada hari tu.. Sehari jer, dia menghabis beratus ringgit untuk berbuka puasa.. Kaya betul minah tu yer??

Apa yang dia makan sampai habis beratus tu yer?? Apa-apa pun, perlu ke dia nak menunjuk macam tu sekali?? Nak tunjuk betapa kayanya dia yer?? Takat tayang makanan sudah lah, tak perlu lah nak sertakan dengan resit sekali.. Haishh!

Setakat guna duit mak bapak tu, tak payah nak menunjuk sangat lah.. Bikin orang lain menyampah jer! Lagi satu, tak semua orang mampu nak belanja banyak macam dia.. Itu hanya menimbulkan kesedihan pada orang lain! MissHana/Utaranews.com

Post a Comment

 
Top