0

Pemimpin veteran DAP, Lim Kit Siang sememangnya sinonim dan sesuai dengan gelaran kepala  segala bapa anti-Islam dan anti-Melayu! Walaupun sebelum ini keluar kenyataan penafian bahawa Kit Siang dan DAP bukan anti-Islam dan anti-Melayu tapi kenyataan baru dari Kit Siang ni jelas menunjukkan siapa diri mereka sebenarnya.

Tidak terkejut langsung Gomez apabila Kit Siang mendakwa bahawa Rang Undang-undang (RUU) anggota persendirian mengenai Akta 355 oleh Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang adalah sebagai rang undang-undang buatan manusia itu sendiri.

Maknanya Kit siang cuba sampaikan RUU tersebut sengaja dicipta oleh manusia sendiri tetapi  cuba diperlihatkan seolah-olah ia adalah daripada Allah Taala. Jelas Kit Siang menidakkan hukum agama Islam itu sendiri.

"RUU hudud oleh Abdul Hadi adalah dicipta oleh dirinya sendiri, ia bukan undang-undang Tuhan. Ia adalah undang-undang buatan manusia. Itulah sebabnya ia boleh dipinda 

"Malah, Kanun Jenayah Syariah Kelantan II Enakmen 2015 adalah undang-undang PAS. Jika ia adalah undang-undang Allah, maka ia tidak boleh dipinda ,

"Oleh itu, saya fikir ada keperluan untuk dibincangkan perkara ini." katanya pada sidang akhbar.

Kit Siang sengaja menuduh yang Hadi Awang menggunakan nama Allah Taala bagi memudahkan RUU persendirian tersebut mendapat kelulusan. Dalam kata lain, rakyat tidak mampu untuk menolak RUU tersebut sekiranya Hadi Awang menyatakan ianya adalah ‘hukum Allah’.

Itu la orang cakap kalau bodoh tu jangan ditunjuk kepada orang… Hudud itu sememangnya hokum Allah dan bukannya hukum manusia yang sengaja diada-adakan. Nak Tanya sikit Lim Kit Siang ni tahu sangat ke pasal Islam sampai sibuk nak masuk campur dan jatuh hukum macam ni??

Kalau dah Cina tu buat jela cara Cina… Kalau dah tak tahu apa-apa pasal Islam baik duduk diam je. Tak salah kalau agama lain nak tahu pasal Islam tapi jangam la dok buat bodoh sombong macam Kit Siang ni, tak tahu apa-apa tapi buat-buat tahu. Marah tak kalau orang Islam cakap yang agama yang Kit Siang anuti tu satu agama yang sesat?? Marah kan! Haaa macam tu jugak orang Islam.-TiraGomez/UtaraNews.com

Post a Comment

 
Top