0

Dek kerana ingin mendapat perhatian di media sosial, seorang lelaki Indonesia berusia 20 tahun telah ditahan pihak polis, baru-baru ni selepas beberapa keping gambarnya yang menunjukkan acah-acah ingin memijak al-Quran di dalam sebuah surau di Indonesia telah tersebar meluas di laman sosial Facebook..

Perbuatan biadap lelaki yang dikenali sebagai Nanda tu, telah mencetuskan pelbagai reaksi orang ramai dan dikecam! Orang macam tu memang patut dikecam dan perlu beri pengajaran yang setimpal atas perbuatan biadapnya tu!

Nanda dikatakan mengaku perbuatan biadapnya yang dilakukan pada 12 Jun lalu di surau Al-Ikhlas bersama empat kawannya.. Dia menyesal dengan perbuatannya dan tak sangka ‘gurauan’ tu menjadi kes polis.. ‘Gurauan’ bagi dia?? Melampau betul, perbuataannya tu seperti menghina agama! Bengong!

Masa dia dan kawan-kawan dia melakukan perbuatan tu pun bukannya dalam keadaan khayal sebab alkohol atau dadah, dorang boleh berfikiran waras dan memang sengaja nak mencari ‘publisiti murahan’ untuk popularkan diri dorang kat umum!

Difahamkan, keempat-empat mangkuk tu mungkin akan dikenakan hukuman penjara selama enam tahun.. Hah, biar dorang meringkuk dalam penjara dan muhasabah diri.. Al-quran boleh dijadikan ‘gurauan’.. Haishhh! Bergurau tak kena tempat langsung! - MissHana/Utaranews.com

Post a Comment

 
Top