0

Kebiasaan berbuka puasa ni, makan buah kurma terlebih dahulu kerana mengikut sunnah nabi.. Korang pun tahu kan, buah kurma banyak khasiatnya walaupun rupanya tak secantik buah yang lain.. Betul tak??

Tapi lain pulak cara mamat kat atas tu berbuka puasa, dia lagi lah ‘hebat’ weii! Cer korang baca dia punya kapsyen yang dimuat naik bersama gambar kat atas tu, Miss tengok pun rasa berbulu jer mata ni!

Inilah jenis bajet bagus dan ganas, bangga betul mamat sengat tu muat naik botol air ‘kencing setan’ di laman sosial WeChatnya.. Kononnya tu nak orang lain mengatakan dia hebat dapat berbuka puasa dengan arak lah..

Air kencing setan yang membawa banyak keburukan tu jugak lah menjadi pilihan untuk dia basahkan tekak dia yer?? Dasar tak ada akal punya orang! Haishhh!

Itu ke caranya untuk menampakkan dia ‘hebat’?? ‘Murah’ sangat caranya, dah tak ada lebih hebat lagi ke dari tu yer?? Miss rasa orang macam tu bukannya tak tahu hukum dan akibat kalau minum air kecing setan tu, dorang memang sengaja buat tak endah kerana ‘dibuai’ dengan kenikmatan duniawi..

Dia tak fikir perbuatannya tu, hanya meminta bala dan bodoh! Bangga yer dia boleh berbuka puasa dengan air kencing setan tu?? Bangga lah buat macam tu, teguk air kencing setan tu puasa-puasa..

Bila dah masuk ke ‘alam’ satu lagi, tanggung lah akibatnya yang tak pernah dia bayangkan.. Kalau sempat taubat tu, kira Alhamdulliah lah.. Kalau tak, api neraka tu tak bakar sikit-sikit.. Dia bakar semua sampai rentung tau, bayangkan lah yer!

Miss nak nasihatkan lebih-lebih pun tak guna jugak, dah tua bangka macam tu dah boleh fikir mana baik dan buruk.. Betul tak?? - MissHana/Utaranews.com

Post a Comment

 
Top