0

Dek kerana cinta jer, ramai yang menjadi bodoh.. Kononnya sanggup melakukan apa saja untuk ‘mempertahankan’ cinta yang terjalin bersama pasangan masing-masing.. Lebih teruk tu, setengah tu sampai sanggup mencederakan diri sendiri kerana cinta!

Begitu jugak lah dengan mamat mangkuk ayun kat atas tu, kononnya dah telan panadol berlebihan kerana dah tak ada siapa yang pedulikan dia.. Bagus sangat lah telan ubat berlebihan macam tu yer! Matilah cepat-sepat, hidup pun menyusahkan jer.. Haishhh!

Kebiasaan yang buat benda bodoh macam tu, apalagi yang baru putus cinta lah.. Orang macam tu memang berpemikiran cetek dan tak matang! Tak boleh blah lagi tu, siap muat naik gambar sekali di media sosial.. Nak ‘bunuh diri’ pun, boleh selfie bagai lagi yer.. Macam bengong jer!

Saja nak tarik perhatian dengan benda bodoh macam tu.. Entah apa-apa lah, sebab cinta nak bunuh diri bagai.. Cinta pada Tuhan dan mak bapak, tak nak pulak cinta separuh mati macam tu.. Itu ada jugak kebaikannya tapi kalau takat cinta monyet sampai nak bunuh diri, hanya membawa keburukan kepada diri jer..

Dah bersedia ke nak menghadap seksaan dalam alam satu lagi?? Tak payah lah nak acah-acah bunuh diri lagi, muhasabah lah diri tu lebih baik.. Jadilah orang lebih berguna daripada menjahanamkan diri dengan perkara melalaikan! - MissHana/Utaranews.com

Post a Comment

 
Top