0

Muka sahaja nampak macam putih, suci bersih, dan baik tapi rupa-rupanya hati busuk!! Si sotong ni sebenarnya kaki fitnah dan suka sebarkan fitnah tanpa sebarang bukti yang kukuh! Jahat betul... Hati hitam rupanya sotong ni!

Dilaporkan bahawa Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR) Rafizi Ramli telah memfitnah dan mendakwa bahawa Institut Kemahiran Mara (IKM) telah mengurangkan elaun bulanan penuntut RM250 kepada RM225. Maknanya kurang RM25 jela!

Apa yang menghairankan... Dari mana Rafizi dapat cerita tidak sahih ini?? Memang dia ni kaki fitnah la.... Eshhhhh dalam bulan puasa pulak tu tak takut dosa ka dia ni?? Dah la sebelum ini fitnah isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor.

Nahhhhhh.... Kali ini tanpa rasa bersalah dan tanpa segan silu dia dengan slumbernya memftnah MARA pulak! Padahal Mara tidak pernah sesekali pun mengurangkan elaun untuk penuntut IKM. Rafizi membuat pertuduhan tersebut dalam satu ceramahnya di Sungai Besar.

“Saya difahamkan Rafizi (Setiausaha Agung PKR, Rafizi Ramli) mengatakan elaun bulanan Mara dikurangkan dalam ceramahnya malam semalam di Sungai Besar.

“Ingin saya maklumkan bahawa Mara tidak pernah pun mengurangkan elaun untuk penuntut IKM, malah mana-mana institusi lain,” kata Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob .

Korang ingat tak sebelum ini Rafizi pernah taburkan fitnah kepada kerajaan pusat terutama sekali MARA. Katanya kerajaan telah menghentikan segala penajaan biasiswa kepada pelajar yang melanjutkan pelajaran ke luar negara.

Padahal kenyataan dan tuduhan Rafizi itu langsung tidak betul dan terang-terangan ianya adalah fitnah. Haaaaa... Sekarang ni Rafizi sekali lagi fitnah Mara! Eiiiiiii.... Dia ni langsung tak serik kan tak tahu malu pulak tu!

“Dahulu pun dia buat fitnah bahawa kerajaan menghentikan penajaan biasiswa kepada pelajar yang melanjutkan pelajaran ke luar negara,” katanya  - TiraGomez/UtaraNews.com

Post a Comment

 
Top