1

Wow... Biar betul bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad akan membentuk sebuah negara baru bersama DAP... Macam tak percaya jer Mahathir mampu buat semua tu dengan usianya yang dikatakan kubur dah memanggil-manggil.

Lagi satu, mampu ke Mahathir nak tubuhkan sebuah negara baru bersama DAP?? Buat gerakan nak tumbangkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak pun gagal... Inikan pula nak tubuhkan sebuah negara baru.... Hahahaha.

Bukan tu saja... Dengar kata sokongan Mahathir terhadap Pakatan Harapan akan menguatkan lagi sokongan Pakatan pembangkang tu.. Tapi hasilnya Haprak!!! Pakatan Harapan tetap kalah dalam pilihan raya kecil baru-baru ni... Hahaha.

Menurut bekas menteri, Datuk Zaid Ibrahim, Mahathir kini berada dalam kedudukan yang tepat untuk membawa kepada pembentukan Malaysia yang baru dengan kuasa pembangkang yang sebenar.

Mahathir berada dalam kedudukan yang tepat??? Biar betul Zaid... Tepat tang mana tu?? Tepat sebab duduk sepentas bersama parti pembangkang ke atau duduk bersama DAP??

Tambah Zaid, Mahathir perlu menubuhkan sebuah parti pembangkang baharu dan membentuk kuasa pakatan pembangkang dengan menghimpunkan parti pembangkang sedia ada untuk menumbangkan Barisan Nasional.

"Mahathir kini mempunyai peluang terbaik untuk melahirkan Malaysia baru, jika beliau benar-benar mahu rakyat Malaysia untuk hidup bersama-sama dengan gembira, sama rata dan menjadi negara demokrasi yang makmur dan liberal seperti yang dinyatakan dalam Wawasan 2020.

"Jika seperti yang saya syaki, tidak akan ada ramai pengikut, maka Mahathir dan sekutu-sekutunya perlu bersedia untuk melakukannya secara bersendirian kerana prinsip ini merangkumi maksud pembangkang yang sebenar," kata Zaid.

Kuat menghasut juga si Zaid ni... Tak payah lah Zaid nak bermimpi nak tengok Mahathir berjaya menyatukan parti pembangkang.... Mahathir bukannya macam Datuk Seri Anwar Ibrahim... Mahathir ni bukan tahu apa... Tahu meroyan je!!

Lain laa Anwar tu.... Anwar memang terrer bab nak satukan parti pembangkang ni... Sebab tu Pas boleh bersatu dengan parti pembangkang yang lain... Tapi rasanya lepas ni susah dah Pas nak ikut cakap Anwar... Kalau Pas ikut cakap Anwar, memang nampak sangat Pas sokong si peliwat tu!!-AndyBolat/Utaranews.com-

Post a Comment

  1. Zaid ni cakap mcm org sakit otak rosak krn terlalu banyak minum todi ... apa pun ok jugak dia buat lawak tu utk sedapkan hati TM supaya tidaklah dia terasa sangat kekecewaannya ...

    ReplyDelete

 
Top