0

"Parti 'oren' (PAN) bagi saya ni 'nanar'. Bukti nanarnya nak pilih warna pun tak pandai. Sebanyak-banyak warna yang ada di dunia ni, warna serupa tok sami juga yang dipilihnya. Lambang pula, lambang Imayam," kata Timbalan Menteri Besar Kelantan Nik Mohd Amar Nik Abdullah dalam ceramah di Kuala Kangsar

Hahaha... Tergelak Andy dengar ceramah Timbalan Menteri Besar Kelantan ni beb.... Amar boleh basuh pemimpin dah ahli Parti Amanah Negara (PAN) kerana tak pandai nak pilih warna 'rasmi' untuk parti.

Apa yang dikatakan Amar ni ada betulnya.... Andy memang tak nafikan yang ahli dan pemimpin PAN memang 'nanar' bak kata Amar.... Kalau tak 'nanar', takkan ahli-ahli PAN sanggup keluar Pas dan tubuhkan parti baharu.... Hahaha.

Kalau dah nanar tu.... Memang tak pandai laa nak buat sebarang keputusan.... Semua keputusan berharap dekat 'abang long' je... Tu yang tersalah pilih warna... Terambil pula warna tok sami.... Tu pun rasanya sebab 'abang long' yang suruh.

Siapa 'abang long' PAN ni??? Siapa lagi 'abang long' PAN kalau bukan DAP.... Parti cina kiasu ni yang mengawal segala pergerakan PAN dan memutuskan segala keputusan terhadap parti bongsu dalam Pakatan Harapan.

Mesti korang hairan kenapa PAN pilih warna sami??? Tak payah pening-pening.... PAN pilih warna sami sebab abang long dorangkan kebanyakkan Cina... Bila dah banyak cina tu, so PAN perlulah menjadi seperti sami.... Senang nak sembah tokong.... Hahaha.

Sami pun samilah PAN... Nak buat macam mana... Korang yang pilih nak nampak seperti sami... Bukan orang lain yang pilih pun... Dah elok-elok duk dalam 'kehijauan', nak juga jadi sami kepada tokong-tokong destini LIM!!

Warna dah serupa sami... Logo parti pula ciplak stesen tv India.... Memang takda kreativiti langsung PAN ni.... Main sebat jer semuanya... Patut sangatlah ahli PAN ni keluar dari Pas... Kalau tak, buat buruk parti Islam terbesar jer. -AndyBolat/Utaranews.com-

Post a Comment

 
Top