2

Anak Tun Dr Mahathir Mohamad ni memang seorang yang PENIPU BESAR... sama besar macam kepala dia tu! Akai nak menipu tu memang master la orang kata... suka hati dia ja nak tuduh dan fitnah orang.

Datuk Seri Mukhriz Mahathir dah kencing seluruh rakyat Kedah, Kelantan dan Terengganu dengan mendakwa bahawa Barisan Nasional akan ‘menjual’ negeri tersebut kepada PAS. Kononnya dua parti tersebut sudah membuat perjanjian ‘sistem barter’. BN bagi tiga negeri tersebut pada PAS dan sebagai balasan PAS kena bekerjasama dengan BN.

Pandai betul si boboi tu menipu noh.... hancing teruk kot! Padahal PAS sendiri mengakui yang tuduhan Mukhriz tu langsung tak betul pun... fitnah semata-mata! Langsung takde wujud sebarang perjanjian seperti yang Mukhriz dakwa tu.

Pesuruhjayanya, Dr Ahmad Fakhruddin Sheikh Fakhrurazi berkata PAS Kedah langsung tak pernah beri kata sepakat kepada BN dan UMNO. Malah mereka tak pernah pun buat sebarang perbincangan untuk menjalinkan apa-apa kerjasama. Mukhriz ni propa je yang lebih tau!

“Sangkaan Adun Ayer Hitam Datuk Seri Mukhriz Mahathir yang mengesyaki wujud perjanjian antara Umno-PAS untuk membahagi negeri pemerintahan ialah tuduhan sangat dangkal dan ternyata berunsur fitnah.

“Selaku ahli politik, dakwaan itu hanya cubaan mencipta persepsi negatif dan propaganda buruk yang tidak selayaknya daripada seorang yang pernah menjawat kedudukan menteri besar,” katanya.

Cuba korang fikir balik... Penat-penat BN selamatkan Kedah daripada kemusnahan kalau terus berada dalam tangan Mukhriz... Tak kan la BN senang-senang pulak nak lepaskan Kedah kepada PAS. Eshhhh fikir bagi cerdik sikit la kata pemimpin paling berwibawa tapi yang tu pun tak boleh nak fikir ke??

“Tidak mungkin mereka yang membunuh politik Datuk atas sebab itu tiba-tiba hendak melepaskan Kedah kepada PAS,

“Sebaliknya PAS mahukan mandat yang kuat daripada rakyat menerusi demokrasi adil mengikut penggal dan tatacaranya di mana PAS komited menentang Umno/BN dengan menyediakan kekuatan di seluruh negara.

“Iaitu menandingi kerusi pilihan raya di mana saja Umno bertanding hingga dapat menurunkan Umno/BN dari tampuk pemerintahan negeri serta Putrajaya,” katanya. Nampak tak PAS pun tahu nak bertanding secara adil dan bukannya buat perjanjian murahan macam yang Mukhriz kata tu.-TiraGomez/UtaraNews.com

Post a Comment

  1. memanglah dia tu enipu tapi yang korang tu bahlol sampai kena tipu tu pasai apa...bubar sj pasai semua pakat masuk UMNO lagi baik dari jadi barua depa sj...

    ReplyDelete
  2. Dr Ahmad, itu andaian mukhriz, awak ada faham ke?? atau bodo

    ReplyDelete

 
Top