0


Kerjaya sebagai seorang pramugari ni bukan takat perlu nampak kemas dan bergaya jer, malah pramugari perlu ada seni pertahankan diri untuk menghadapi macam-macam ragam penumpang..

Itulah yang dilakukan di China, korang jangan main-main dengan pramugari kat sana kerana dorang bukan sembarangan..

Sebaliknya dorang telah mendapat latihan ala kententeraan yang disediakan oleh Kolej Penerbangan Chengdu East Star..

Korang lihat jer lah gambar di atas tu, berusaha bersungguh kesemua pramugari tu.. Dalam air pun still nampak cantik, nasib baik tak ada yang mekap tebal yer..

Kalau korang nak tahu, latihan diberi tu bukan tahap biasa punya tapi latihan sepertii komando.. Hah, korang sanggup tak menghadapinya?? Hihihii..

Pramugari tu semua terpaksa berendam dalam lumpur bagi menguji daya ketahanan untuk berlari dan melompat di dalam keadaan sukar..

Selain itu, diajar jugak kemahiran berdepan dengan pengganas atau penumpang penerbangan yang bertindak ganas dalam situasi kecemasan..

Bagus jugak benda macam tu dibuat, kat Malaysia tak nak buat ke?? Hihihii.. MissHana/Utaranews.com

Post a Comment

 
Top