0


Seorang pelajar perempuan Sekolah Tinggi Helena, Montana, Amerika Syarikat telah melancarkan ‘mogok’ bersama kawan-kawannya, selepas bengang ditegur pengetua sekolah kerana tak memakai coli.. Ek’eleh! Dah salah diri sendiri tu, nak melakukan mogok bagai pulak dah! Macam bangang jer!

Memang patut ditegur lah kalau datang sekolah tak pakai coli, dia bukannya budak kecik lagi yang tak tumbuh apa-apa noh.. Korang lihat gambar di atas tu, sekumpulan pelajar perempuan tu semua datang ke sekolah tanpa pakai coli bagi menunjukkan sokongan dorang kat pelajar berkenaan, iaitu Kaitlyn Juvik..

Selain itu, Kaitlyn nak menunjukkan dia tak melanggar etika berpakaian dan mempertahankan tindakannya tak memakai coli, bertindak memuat naik gambar baju yang dipakainya yang dikatakan terima teguran daripada pihak sekolah di laman sosial miliknya..

Dia mengatakan baju yang dipakai tu, tak jarang dan ‘sesuai’ untuk dipakai ke sekolah.. Tak boleh blah lagi tu, orang lain pun tak akan perasan dia pakai coli ke tidak.. Tak nampak lah sangat yer, dalam gambar jer pun dah jelas nampak puting t*teknya tu.. Apatah lagi kalau terserempak ketika berjalan, haishhh!

Kaitlyn juga mengatakan kononnya dia tersinggung bila diminta berpakaian sopan kerana tak termaktub dalam peraturan sekolah, tidak dibenarkan tidak memakai coli ketika di sekolah..

Disebabkan itu, dia dan dua kawannya menubuhkan laman Facebook ‘No Bra No Problem’ bagi membantah diskriminasi ke atas pelajar perempuan dan ‘menghalalkan’ pelajar ke sekolah tanpa memakai coli..

'Bagus' sangat lah tu buat macam tu! Kalau tak termaktub dalam peraturan sekali pun, diri sendiri tu boleh fikir yang mana baik dan yang mana buruk.. Pakai seksi macam tu, akan menimbulkan sesuatu yang tak diingini seperti gangguan seksual jer.. Dah bergelar pelajar tu, berperangai lah macam seorang pelajar! - MissHana/Utaranews.com

Post a Comment

 
Top