0

Nyawa seorang warga emas di China masih panjang walaupun terperangkap dalam lumpur selama 12 jam ketika cuba mengutip botol air untuk dijual.. Itulah nasib seorang lelaki berusia 70 tahun tu yang dikenali sebagai Ren mencari rezeki dengan mengutip barangan boleh dikitar semula..

Kejadian tu berlaku di Xuanchen, Anhui, Ren dikatakan terperangkap di dalam dasar sungai berlumpur masa cuba mencapai satu botol kosong dan ditemui pada keesokannyanya oleh orang ramai yang kebetulan ternampak dua tangannya terjulur keluar ..

Ketika dibawa keluar dari lumpur tu, Ren hanya mampun terbaring dan menggeletar.. Dia langsung tak boleh bercakap.. Yela.., terperangkap dalam lumpur tu kira-kira 12 jam, nak bercakap pun dah tak ada kekuatan lagi..

Nasib baik lah ditemui jugak.. Kalau tidak, rasanya dia dah tak ada kat dunia.. Ren bernasib baik kerana masa tu tak hujan yang boleh menyebabkan paras air naik dan memenuhi sungai berkenaan.. MissHana/Utaranews.com

Post a Comment

 
Top