0

Menarik perhatian apabila seorang bayi dari China akhirnya telah dilahirkan selepas embrionya dibekukan oleh sebuah hospital di Shanghai kira-kira 18 tahun lalu.. Lamanya lah ambik masa untuk keluarkan budak tu yer, dah hampir 20 tahun pun!

Bayi perempuan yang belum diberi nama tu dilahirkan seberat 3.3 kilogram melalui proses konsepsi 18 tahun menggunakan embrio yang dibekukan.. Bayi tu difahamkan dilahirkan oleh seorang wanita berusia 45 tahun pada 27 Jun lalu..

Kalau korang nak tahu, bayi tu merupakan anak sulung bagi wanita berkenaan.. Dengan kelahiran bayi berkenaan dikatakan mencipta rekod baru kebangsaaan kerana kehamilan menggunakan embrio beku untuk tempoh begitu lama..

Ibu bayi berkenaan yang dikenali sebagai Huang Qiong dikatakan memutuskan untuk membekukan embrio berkenaan pada 1998 ketika berusia 27 tahun selepas mengalami kesukaran mengandung..

Memang jarang kedengaran kes macam tu, betul tak? Apa-apa pun, dia dah berjaya memiliki anak sekarang.. MissHana/Utaranews.com

Post a Comment

 
Top