0

Memalukan! Seorang imam sebuah masjid di Turki terpaksa digantung tugas selepas laporan pemeriksaan kesihatannya mendapati terdapat batang timun dalam bontotnya, baru-baru ni.. Aikks! Dari mana timun tu datang yer?? ‘Masuk’ sendiri dalam bontot ke??

Imam yang berusia 39 tahun yang tidak didedahkan identitinya tu dikatakan digantung tugas oleh jabatan agama selepas dia mengadu mengalami sakit di bahagian perut dan  mengalami pendarahan..

Laporan kesihatan imam tu telah dibocorkan oleh doktor yang merawatnya.. Tindakan doktor tu jugak menyebabkan beberapa doktor lain membantah kerana telah melanggar etika kerja seorang doktor..

Yela, dia tak boleh lah sewenang-wenangnya mendedahkan laporan kesihatan pesakit dorang kepada mana-mana individu selain daripada tuan punya badan tu sendiri..

Kata seorang doktor, Aidil Bayram, dorang tak tahu mengenai penyiasatan yang dijalankan oleh jabatan agama tu dan merasakan tindakan menggantung tugas mangsa tak boleh diterima..

Ini kerana perlanggaran akta tu mungkin akan menyebabkan individu yang mengamalkan seks sejenis berasa malu untuk membuat pemeriksaan kesihatan selepas ni.

Betul lah jugak kata doktor tu.. Bila dah sebar, mesti pesakit tu malu nak mendapatkan rawatan lagi.. Sekali gus gagal untuk mengetahui punca sebenarnya.. Betul tak?? MissHana/Utaranews.com

Post a Comment

 
Top