1

Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad yang tidak dapat menahan kritikan dari orang ramai yang menggelarnya sebagai khadam DAP, mula menjual nama Perdana Menteri pertama Tunku Abdul Rahman.

Mula dah si Mahathir ni.... Asal nak pertahankan diri... Mula laa nak 'jual' nama pemimpin-pemimpin terdahulu... Duk kata pemimpin terdahulu pun pernah melakukan perkara seperti yang beliau lakukan sekarang ini.

Jahat betul Mahathir ni... Orang yang dah lama takda, duk jual-jual nama.... Duk kata orang tu pernah lakukan kejahatan macam mana yang dilakukannya pada hari ini.

Mahathir yang cuba mempertahankan tindakannya duduk satu pentas bersama pemimpin pembangkang berkata, Tunku selepas melepaskan jawatan Perdana Menteri juga pernah duduk sepentas bersama pembangkang dan tidak pernah dihalang oleh kerajaan.

Jelas Mahathir, walaupun Tunku pernah bersama sepentas bersama pembangkang, tetapi keistimewaan yang dikecapi Tunku sebagai bekas Perdana Menteri ketika itu tidak pernah ditarik balik.

"Walaupun Tunku mengkritik kerajaan dan bercakap menggunakan platform pembangkang dan menyokong DAP, beliau menikmati keistimewaan itu sehingga meninggal dunia," kata Mahathir.

Ek eleh Mahathir ni.... Duk pertikai hak dia sebagai bekas perdana menteri  pula... Dah tahu diri tu bekas perdana menteri, jagalah tingkah laku tu... Yang pergi duduk sepentas bersama pembangkang tu buat apa.

Bila hak keistimewaan dah kena tarik balik.... Mula laa meroyan sampai jual habis nama orang yang dah takda... Pastu yang tak tahannya, siap nak kata diri tu paling bagus jadi Perdana Menteri... Tak pernah nak tarik apa keistimewaan bagai.... Piiiraahhh!!!

Zaman Mahathir jadi perdana menteri laa paling teruk... Habis semua dikawal oleh Mahathir... Siapa yang melawan, pasti ditentang sehingga dihumban ke dalam penjara... Buktinya, bekas timbalannya Datuk Seri Anwar Ibrahim... Teruk Anwar dikerjakan Mahathir.-AndyBolat/Utaranews.

Post a Comment

  1. Bila mahataik ni mampos ,Aku akan mengingati mahataik ini sebagai keling baka kerala yang memperkayakan keluarga dan kroni dengan menindas rakyat terutamanya Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak.

    Segala projrk2 besar yang dilakukan oleh si mahataik LEBIH menguntungkan kroni2 dan keluarga.

    Mahataik akan ku ingati sebagai PM yang paling cilaka dalam sejarah Malaysia.

    INI BUKAN KERALA!!

    ReplyDelete

 
Top