0

Apa nak jadi dengan anak sekarang ni yer?? Miss lihat semakin bertambah pulak budak yang bangang dok meroyan maki hamun mak bapak sendiri tanpa rasa bersalah langsung di laman sosial, tak boleh blah tu dorang bangga dengan status yang dimuat naik..

Dorang merasakan perbuatan dorang tu betul dan itu salah satu cara untuk melepaskan marah.. Haishh! Bagi yang suka maki hamun mak bapak sendiri ni, sebenarnya jenis tak ada otak dan derhaka punya anak!

Baik pergi mati jer lah lebih baik daripada kemunculan tu hanya menambahkan manusia bangang kat muka bumi ni yang tak tahu menghargai dan menghormati mak bapak sendiri!

Macam minah sengal kat atas tu, cer korang baca dia punya status kurang ajar yang dimuat naik di laman sosial WeChatnya tu.. Korang rasa apa patut buat dengan anak derhaka macam tu yer?? Berbulu jer mata ni baca!

Minah tu sakan maki hamun mak dia sebab mak dia tak menyediakan makanan ketika dia bangun tidur.. Itu yang buat dia bengang sangat dan lebih biadap tu bila mengatakan mak dia bodoh kerana tak tahu tanggungjawab sebagai ibu.. Anak hantu betoii minah tu!

Sedap mulut dia jer memanggil ibunya bodoh yer! Baik kena petir sampai hangus, itu lah balasan setimpal buat anak derhaka yang tak sedar diri.. Pandai lah dia kata mak dia tak tahu tanggungjawab seorang ibu, dia tak sedar tanggungjawab seorang anak pulak yer??

Tanggungjawab seorang anak apa yer?? Bukan ke seorang anak patut menghormati mak bapak tak kira macam mana sekali pun, jangan sampai mengeluarkan kata-kata atau perbuatan yang akan buat dorang terluka.. Mana adab dia dengan ibunya yer?? Dah campak mana??

Jangan sampai mak dia berdoa sesuatu yang tak baik buatnya sudah lah.. Doa seorang ibu sentiasa dimakbulkan, lebih-lebih lagi doa seorang ibu atau bapak yang kecik hati dengan anaknya.. Masa tu barulah tahu penyesalan tak sudah!

Minah tu kononnya dia tak kisah kalau tak ada keluarga pun.. Ek’eleh! Masa ni boleh lah nak tunjuk sombong.. Nanti bila menghadapi kesusahan, masa tu terhegeh-hegeh mencari keluarganya balik untuk minta pertolongan.. Betul tak?? Dasar anak yang tak ada otak! MissHana/Utaranews.com

Post a Comment

 
Top