0

Menjijikkan! Tersebar beberapa keping gambar menunjukkan seorang peniaga sedang jemur sotong kering tanpa menggunakan sebarang alas plastik pun di atas jalan tar, telah menjadi viral di media sosial..

Korang lihat gambar di atas tu, peniaga macam tu patut dikasi pengajaran macam mana yer?? Berbulu jer mata Miss ni melihat dia menjemur sotong kering dengan muka selambanya tu, rasa nak tampar jer kepala tu bagi senget!

Insiden tu dikatakan dirakam di sebuah pasar awam di Bagan Serai, Perak.. Lebih menjijikkan dan kembang tekak bila melihat sotong kering tu dijemur pulak berdekatan dengan tong sampah besar weiii!

Patut lah ‘sedap’ sangat bila makan sotong tu yer, rupanya ada ‘perasa’ tambahan.. Kurang ajar betul peniaga tu, dah tak ada tempat lain ke dia nak jemur sotong tu semua!

Kat kawasan kotor dan busuk jugak lah dipilihnya.. Dah lah tak ada sebarang alas langsung! Lagi satu, kalau ada binatang seperti anjing membuang najis kat kawasan tu..

Tak ke tu lagi menjijikkan bila makanan di letak atas jalan sebarang alas, lepas tu jual pulak! Bagus sangat lah jual benda kotor kat pelanggan, bodoh betoii! Haisshh!

Perbuatan peniaga tu telah mencetuskan kemarahan orang ramai.. Ramai yang berharap pihak berkuasa mengadakan pemeriksaan dan mengambil tindakan terhadap lelaki tu.. Rampas jer semua barangan jualannya tu, perbuatannya tu dah melampau sangat.. Pengotor! MissHana/Utaranews.com

Post a Comment

 
Top