0

Alahaiii! Ini ke makna ‘cinta’ bagi budak-budak mentah sekarang yer?? Hebat betul dorang menggambarkan satu percintaan tu macam mana yer, tak kisah langsung dengan kata-kata yang dikeluarkan tu akan menjatuhkan maruah dorang sendiri.. Kononnya nak 'menyuarakan' pendapat lah sangat!

Macam minah senget kat atas tu, ‘kreatif' sangat dia punya status dimuat naik di laman sosial WeChatnya! Cer korang baca dan ada siapa bersetuju tak dengannya?? Siapa setuju, sama-sama lah menjahanam yer..

Budak mentah macam tu sering jer menimbulkan ‘kepanasan’ di laman sosial, tak kira lah dari segi gambar atau status yang dimuat naik.. Ada jer benda tak senonoh nak disebarkan!

Entah apa punya status lah dimuat naik tu, Miss baca pun rasa macam orang tak ada akal yang berkata-kata dan maruah jer.. Harapkan muka jer cantik, tapi akal kat kepala lutut! Haishhh!

Dah lah gambar yang dimuat naik sekali tu pun tak senonoh, tambah pulak dengan statusnya tu lagi lah menggambarkan dia seperti seorang perempuan yang tak ada harga diri!

Tak boleh blah ayat terakhirnya tu, berbulu jer Miss baca.. Agaknya dia dah biasa buat macam tu dengan si boyfriend?? Mana lah tahu, berkata-kata macam tu mungkin dari pengalaman sendiri.. Betul tak??

Yela, orang yang ada akal dan tahu menjaga maruah tak adanya nak mengeluarkan status bangang macam tu.. Ini tidak, sengaja nak tunjuk bangang tu! Cer bagi mak bapak dia baca dia punya status bangang tu, agaknya dia nak kena apa yer??

Kalau Miss lah, dah lama bantai minah tu dan ‘sekolahkan’ macam mana nak jadi seorang perempuan yang tahu menghormati diri sendiri! Disebabkan cinta, sanggup bodohkan diri..

Miss nak nasihatkan lah sikit, jadilah seorang perempuan yang tahu menghormati diri yer.. Jangan biar maruah tu senang sangat dipijak sesiapa pun terutama lelaki.. Itu sekali gus menampakkan korang begitu bernilai untuk dimiliki! - MissHana/Utaranews.com

Post a Comment

 
Top