0

Haishh! Dunia dah akhir zaman, dah nampak banyak tanda-tanda besar.. Inilah satu tanda besarnya bila anak-anak semakin tak ada adab dan hormat mak bapak dorang sendiri! Jenis anak tak guna macam tu sering menganggap mak bapak dorang sebagai beban dan menganggu kehidupan dorang jer..

Begitu jugak lah dengan mamat mangkuk kat atas tu, lancang betul mulut dia maki hamun bapak dia sendiri di laman sosial Facebooknya.. Miss baca pun rasa berbulu jer mata ni dan nak bagi kaki mukanya tu! Dia anggap bapak dia tu apa yer?? Kalau bapak dia kawan dia pun, dah lama makan penumbuk!

Yela, siapa yang suka kena maki hamun macam tu, betul tak?? Gara-gara balik kampung jer pun nak ‘lancaukan’ bapak dia dalam Facebook.. Tak boleh blah lagi tu bila dia mengatakan dia tak kisah pun pasal hubungan bapak dan anak terjalin antara dorang.. Biadap betoiii!

Ek’eleh! Dasar tak sedar diri punya anak! Kalau bapak dia tahu perangai dia macam hampeh dan tak ada adab tu, sebelum dia lahir pun bapak dia dah bagi matinya dulu.. Tak guna membesarkan dan beri kasih sayang kepada anak yang tak tahu nak menghargai dan hormat mak bapak dia sendiri, betul tak??

Sekarang ni boleh lah dia merasakan kewujudan bapak dia menyusahkan dan menganggu hidup dia, tapi dia kena ingat satu benda iaitu dia pun akan jadi bapak jugak suatu hari  nanti.. Masa tu baru lah dia faham perasaan menjadi seorang bapak membesar anak-anaknya.. Kalau anak-anak dibesarkan tu menjadi baik, bagus lah..

Tapi kalau dapat anak jenis tak guna macam dia, masa tu barulah dia merasakan betapa sedih dan kecewanya perasaannya bila anak dia bersikap biadap dengannya.. Sekali gus meningatkan dia dan bapak ketika dulu, masa tu barulah nak menyesal bagai.

Itu sebab lah sebagai seorang anak tak ada alasan untuk tidak buat terhadap mak bapak sendiri.. Memang wajib menghargai dan hormat pada mak bapak korang selagi dorang ada.. Tanpa dorang, siapa lah kita kat dunia ni! MissHana/Utaranews.com

Post a Comment

 
Top